| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
joengenduvel MGF/TF Rookie

Geregistreerd op: 3-9-2007 Berichten: 78 Woonplaats: Wellen ,Limburg , België
|
Geplaatst: Za Mrt 15, 2008 11:38 am Onderwerp: Boxer MK3 Chrome Rollhoops & Windstop |
|
|
ik was van plan om de Boxer MK3 Chrome Rollhoops & Windstop van mike satur te plaatsen.
Er is een site die de plaatsing van rollhoops beschrijft, maar is dit hetzelfde voor deze hoops?
Is dit moeilijk te plaatsen? ik kan wel overweg met een boormachien en een stel dopsleutels maar heb wat vragen bij de afwerking van de T-bar. Iemand ervaring?
Het zou fijn zijn dit tegen het schoon weer in orde te hebben. |
|
| Naar boven |
|
 |
Rick Gallery en Penningmeester / Forum admin

|
Geplaatst: Za Mrt 15, 2008 6:18 pm Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat er wel een beschrijving bij zit. Misschien even Mike Satur mailen om te vragen of er een beschrijving bij zit, dan weet je het zeker. _________________ MGF Britisch Racing Green 1997
Renault Clio Community 2006 |
|
| Naar boven |
|
 |
Demor Doctor in the MGF/TF

Geregistreerd op: 24-3-2004 Berichten: 3948 Woonplaats: Boekel, Nederland
|
Geplaatst: Zo Mrt 16, 2008 2:55 pm Onderwerp: |
|
|
Mike Satur even vragen.......ha..........  _________________ K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap. |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Mrt 16, 2008 3:12 pm Onderwerp: |
|
|
ik twijfel er niet aan dat er een handleiding bij zal zitten.
Ik twijfel vooral aan de moeilijkheid van het plaatsen, en vooral naar de afwerking toe.
volgens mij zal het in zekere zin sterk lijken op deze: http://www.mgfcar.de/roll_windstop/index.htm
Heeft er iemand zo een systeem al geplaatst, zijn er dingen waar je zeker op moet letten?
Alvast bedankt voor de reacties |
|
| Naar boven |
|
 |
Demor Doctor in the MGF/TF

Geregistreerd op: 24-3-2004 Berichten: 3948 Woonplaats: Boekel, Nederland
|
Geplaatst: Zo Mrt 16, 2008 3:21 pm Onderwerp: |
|
|
Da afwerking zal een beetje pielen zijn, maar met een beetje doorzettingsvermogen niet onmogelijk. Ik ken hier niemand die het geinstalleerd heeft.
Hij heeft hem trouwens wel stevig getest zeg......
 _________________ K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap. |
|
| Naar boven |
|
 |
Brooklands Doctor in the MGF/TF

Geregistreerd op: 6-7-2005 Berichten: 4335 Woonplaats: Vollenhove, Nederland
|
Geplaatst: Zo Mrt 16, 2008 4:23 pm Onderwerp: |
|
|
| joengenduvel schreef: | | Ik twijfel vooral aan de moeilijkheid van het plaatsen, en vooral naar de afwerking toe. |
Gewoon komende zomer naar MGFest08. Vorig jaar (MGFest07) werden ze bij aankoop gratis en direct gemonteerd. _________________ MGTF 135 Brooklands SE, British Racing Green / http://www.mgtf.nl
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i & Shield | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control |
|
| Naar boven |
|
 |
ErikB IT en Gallery / Forum administrator

Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 8654 Woonplaats: Waasmunster, B
|
Geplaatst: Ma Mrt 17, 2008 1:37 pm Onderwerp: |
|
|
Of beiden hetzelfde zijn..... afhankelijk aan wie je het vraagt
De handleiding van Dieter (mgfcar.de) handelt eigenlijk over een andere set die in zeer beperkte oplage ontwikkeld is door een aziaat.
Vrij kort nadien (toeval of niet) is Mike Satur op de markt gekomen met een gelijkaardig product .... namaak ok niet, maar er zijn enkele verschillen.
Ik ben vrij zeker dat Jupilerman (hier op het forum) vlotjes enkele verschillen kan opnoemen. Contacteer hem desnoods via PB. |
|
| Naar boven |
|
 |
Bruno MGF.BE Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 13080 Woonplaats: "De Berg" , Belgie
|
Geplaatst: Ma Mrt 17, 2008 7:17 pm Onderwerp: |
|
|
Al een hele tijd geleden dat we Jupilerman hier nog zagen, dus verwacht geen antwoord binnen de paar uur  _________________ - VOLCANO MGF '180' VVC
- X-POWERGREY MG ZT-T
- YELLOW MG ZR 160 Racer
- Volvo C70 convertible 2.4 Turbo
- BMW E90 touring |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 4:25 pm Onderwerp: |
|
|
| Brooklands schreef: | | joengenduvel schreef: | | Ik twijfel vooral aan de moeilijkheid van het plaatsen, en vooral naar de afwerking toe. |
Gewoon komende zomer naar MGFest08. Vorig jaar (MGFest07) werden ze bij aankoop gratis en direct gemonteerd. |
Wat houd mgFest eigenlijk in?
Waarschijnlijk zal ik wel van de partij zijn |
|
| Naar boven |
|
 |
Carl MGF/TF Goeroe

Geregistreerd op: 31-8-2007 Berichten: 2517 Woonplaats: Deurne (Antwerpen)-België
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 4:45 pm Onderwerp: |
|
|
Hebben deze hoops echt een functie?
Ik bedoel maar: bij de foto's in de "test" is niet te zien dat er schade is aan het dak op de plaats waar deze beugels zitten.
Het lijkt alsof de hoops niet geraakt hebben.
Als je een lijn trekt tussen de bovenbzijde van het windscherm en de achterkant van de auto dan zou je nochtans verwachten dat de hoops het volledige gewicht van de auto dragen bij een 'over de kop' ongeval.
Zijn ze stevig genoeg hiervoor?
Of het nu mooi is of niet, de hoops kunnen misschien levensreddend zijn bij een ongeval en indien dit het geval is dan zou iedereen deze moeten monteren.
Bedenk even dat je overkop gaat en je hoofd er doodleuk afgerukt wordt, voor mij een absolute no-go voor een ontspannen sportief amusementsritje . _________________ MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: witte pinkers,
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, no mods.
todo: genoeg voor de volgende 1,5 jaar .
Als je iets doet, doe het dan goed! |
|
| Naar boven |
|
 |
Johan MGF/TF Junkie

Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 711 Woonplaats: Puerto Morelos Mexico
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 5:06 pm Onderwerp: |
|
|
De hoops zijn niet ontworpen als veiligheids item.
Bij een crash zullen ze wat meehelpen met steviheid bij een koprol, maar omdat ze niet in de carrosserie zijn opgenomen zullen ze geen volledige bescherming bieden als de rolbeugels bij de Mercedes of zo.
De meeste bescherming bbiedt de raamomlijsting (A-stijl )
Ik herinner me een foto van een F in Lissabon?? die een metro station in was gekieperd. Op de kop waren de inzittenden er "gewoon" uitgestapt. |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 5:13 pm Onderwerp: |
|
|
| dacht ergens gelezen te hebben dat ze een gedeelte van de T-bar vervangen zodoende wordt de auto stijver. Ook lijken de beugels mij meer af te doen om het gewicht van de auto te dragen dan mijn hoofd. Ik wil deze plaatsen omdat ik ze mooi vindt maar ook omdat het toch enige bescherming zal bieden.(hoop ik) |
|
| Naar boven |
|
 |
Lesheep MGF/TF Die Hard

Geregistreerd op: 27-1-2008 Berichten: 260 Woonplaats: Rotterdam/Nederland
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 6:14 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb zelf ook Chrome Rollhoops maar geen windscherm wat kost zo'n windscherm voor die Rollhoops  _________________ MG TF135, Anthracite, Xenon-verlichting, Roll-Hoops, carbon deurpanelen, ; Goodyear F1, |
|
| Naar boven |
|
 |
Bruno MGF.BE Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 13080 Woonplaats: "De Berg" , Belgie
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 10:02 pm Onderwerp: |
|
|
Rollhoops die geen bescherming bieden zullen eerder een gevaar betekenen.
Als je overkop gaat, zijn de meeste rollhoops die ik op F'jes zie, van die aard dat ze gewoon zullen plooien. Het moet maar je nek zijn, waar ze in plooien.  _________________ - VOLCANO MGF '180' VVC
- X-POWERGREY MG ZT-T
- YELLOW MG ZR 160 Racer
- Volvo C70 convertible 2.4 Turbo
- BMW E90 touring |
|
| Naar boven |
|
 |
Lesheep MGF/TF Die Hard

Geregistreerd op: 27-1-2008 Berichten: 260 Woonplaats: Rotterdam/Nederland
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 10:10 pm Onderwerp: |
|
|
je moet ook niet op zijn kop gaan liggen dat is niet de bedoeling van auto rijden en als het gebeurd dan weet ikgauw genoeg wat er gebeurd.En ze zullen heus wel een functie hebben denk ik het zal niet alleen voor de sier zijn. Die dingen zullen toch ook wel gekeurd zijn _________________ MG TF135, Anthracite, Xenon-verlichting, Roll-Hoops, carbon deurpanelen, ; Goodyear F1, |
|
| Naar boven |
|
 |
|