|
mgf.be Het grootste Nederlandstalige forum voor de MGF en de MGTF enthousiast
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
BlackFox MGF/TF Junkie

Geregistreerd op: 4-10-2009 Berichten: 597 Woonplaats: Maasmechelen, België
|
Geplaatst: Do Jul 29, 2010 10:47 pm Onderwerp: |
|
|
| RacingGreen schreef: |
Zal wel een bittere pil zijn geweest voor de 635d bestuurder hehe |
In een rechte lijn ben je nochtans hopeloos verloren tegen zo'n 35d met een standaard mpi vrees ik...
In de bochten daarentegen zul je dat wel op zijn minst kunnen bijhouden inderdaad  |
|
| Naar boven |
|
 |
Bruno MGF.BE Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 13080 Woonplaats: "De Berg" , Belgie
|
Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 12:03 am Onderwerp: |
|
|
Verbazend, ik denk dat ik het ook wel zwaar afleg tegen zo'n 635d, vooral in hernemingen zijn ze supersnel. Die kameraad van me, met zijn Aston DBS heeft ook een 635d, en hij beweert dat hij er bijna even snel mee is als met zijn Porsche car. 4S. Diezelfde Porsche heeft me eens zwaar op mijn plaats gezet, toen ik met de Exige was indertijd.
Dus ondanks ik er bij blijf dat de meeste moderne diesels wel pakbaar zijn met een goede F, weet ik zeker dat ik tegen zo 35d dan weer in de vernieling zou worden gereden, hetzelfde geldt voor de zware audi diesels van de laatste generatie. De wagens waarvan sprake hebben dan wel dubbel qua cilinder inhoud en daarenboven nog een turbo of biturbo, wat wil je dan nog meer.
In ieder geval knap gedaan van je Racing green, die weg kende je waarschijnlijk ook beter dan die persoon in zijn BMW!  _________________ - VOLCANO MGF '180' VVC
- X-POWERGREY MG ZT-T
- YELLOW MG ZR 160 Racer
- Volvo C70 convertible 2.4 Turbo
- BMW E90 touring |
|
| Naar boven |
|
 |
RacingGreen MGF/TF Die Hard

|
Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 8:26 am Onderwerp: |
|
|
| Bruno schreef: | Verbazend, ik denk dat ik het ook wel zwaar afleg tegen zo'n 635d, vooral in hernemingen zijn ze supersnel. Die kameraad van me, met zijn Aston DBS heeft ook een 635d, en hij beweert dat hij er bijna even snel mee is als met zijn Porsche car. 4S. Diezelfde Porsche heeft me eens zwaar op mijn plaats gezet, toen ik met de Exige was indertijd.
Dus ondanks ik er bij blijf dat de meeste moderne diesels wel pakbaar zijn met een goede F, weet ik zeker dat ik tegen zo 35d dan weer in de vernieling zou worden gereden, hetzelfde geldt voor de zware audi diesels van de laatste generatie. De wagens waarvan sprake hebben dan wel dubbel qua cilinder inhoud en daarenboven nog een turbo of biturbo, wat wil je dan nog meer.
In ieder geval knap gedaan van je Racing green, die weg kende je waarschijnlijk ook beter dan die persoon in zijn BMW!  |
Enkel in het rechte stuk liep hij wat uit, maar gelukkig was dat stuk net kort genoeg zodat ik hem snel kon bijbenen in de daaropvolgende bochten. Ik weet zeker dat de persoon in de BMW goed gas aan het geven was, anders neem je geen bochten tegen meer dan 100 op een baantje van 70
Kende de weg ook wel wat inderdaad en had echt geen zin om me gewonnen te geven. Best wel dom als je de risico's bekijkt maar de adrenaline neemt het soms keihard over  _________________ MGF '99 1.8mpi
52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 8:28 am Onderwerp: |
|
|
En trouwens, zo'n 6 reeks is een sterke auto, maar een F'je die je hoog in de toeren houdt en goed de bochten instuurt is ook wel een goede partij denk ik. Op een recht stuk van bv 800 meter zou ik het uiteraard wel verliezen tegen zo'n bak. _________________ MGF '99 1.8mpi
52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial |
|
| Naar boven |
|
 |
lucas MGF/TF Goeroe

Geregistreerd op: 9-11-2005 Berichten: 2375 Woonplaats: Bekkevoort (Be-VL)
|
Geplaatst: Za Jul 31, 2010 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
| RacingGreen schreef: | Deze namiddag weer een ervaring gehad met iemand die wou zien hoe snel ik was
Betrof een BMW 635d. Ik reed achter hem op een rond punt....
Samen staken we een andere auto voorbij, en toen volgden er een paar mooie bochten (voor de Limburgers, het was de baan tussen Lummen en Herk-de-Stad, mooi stukje tussen de velden). In de bochten kon ik ook goed volgen en toen kwam bij de BMW bestuurder het besef dat hij mij echt niet kon afschudden. Hij kon 1 keer op een lang recht stuk een klein beetje uitlopen, maar dat was verwaarloosbaar.
... |
Ik veronderstel dat je het 5 km traject Lummen-Schulen-Herk de Stad bedoelt ... de N717 ..... met 2 ronde punten bij het in en uitrijden van Schulen dorp en verder af en toe een buiging in de lange rechte stroken
Knap werk van je om de BMW te pushen |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 4:01 pm Onderwerp: |
|
|
| lucas schreef: | | RacingGreen schreef: | Deze namiddag weer een ervaring gehad met iemand die wou zien hoe snel ik was
Betrof een BMW 635d. Ik reed achter hem op een rond punt....
Samen staken we een andere auto voorbij, en toen volgden er een paar mooie bochten (voor de Limburgers, het was de baan tussen Lummen en Herk-de-Stad, mooi stukje tussen de velden). In de bochten kon ik ook goed volgen en toen kwam bij de BMW bestuurder het besef dat hij mij echt niet kon afschudden. Hij kon 1 keer op een lang recht stuk een klein beetje uitlopen, maar dat was verwaarloosbaar.
... |
Ik veronderstel dat je het 5 km traject Lummen-Schulen-Herk de Stad bedoelt ... de N717 ..... met 2 ronde punten bij het in en uitrijden van Schulen dorp en verder af en toe een buiging in de lange rechte stroken
Het stuk dat ik bedoel begon aan het ronde punt aan café 'de Luman' tot aan de eerste spoorweg die je dan tegenkomt. Aan die spoorweg moest de BMW naar links dus stopte de pret. Totaal traject was maar een kilometer of 2.5 denk ik maar wel 2.5 leuke kilometers  _________________ MGF '99 1.8mpi
|
| Naar boven |
|
 |
Murphy MGF/TF Die Hard

|
Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 6:30 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik denk dat even vergeten wordt dat niet iedere chauffeur even veel zin (en misschien durf) heeft om tot het uiterste te gaan. Ik haal vaak genoeg auto's in waar ik gewoon van weet dat ze sneller zijn maar waarvan de chauffeur laten we zeggen iets "volwassener" is dan mijzelf |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 7:08 pm Onderwerp: |
|
|
| Murphy schreef: | | Ik denk dat even vergeten wordt dat niet iedere chauffeur even veel zin (en misschien durf) heeft om tot het uiterste te gaan. Ik haal vaak genoeg auto's in waar ik gewoon van weet dat ze sneller zijn maar waarvan de chauffeur laten we zeggen iets "volwassener" is dan mijzelf |
Klopt, maar dan merk je dat wel.
Deze BMW rijder was zijn best aan het doen, ben ik 100% zeker van.
Je gaat niet 'die vervelende F' een beetje proberen kwijt te geraken. Je wil hem gewoon vernederen met je snelle 6 reeks maar dat is hem niet gelukt. _________________ MGF '99 1.8mpi
|
| Naar boven |
|
 |
lucas MGF/TF Goeroe

Geregistreerd op: 9-11-2005 Berichten: 2375 Woonplaats: Bekkevoort (Be-VL)
|
Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 8:49 pm Onderwerp: |
|
|
| RacingGreen schreef: | | lucas schreef: |
Het stuk dat ik bedoel begon aan het ronde punt aan café 'de Luman' tot aan de eerste spoorweg die je dan tegenkomt. Aan die spoorweg moest de BMW naar links dus stopte de pret. Totaal traject was maar een kilometer of 2.5 denk ik maar wel 2.5 leuke kilometers  |
Aha, ik heb dit trajekt vandaag ook nog eens gereden .... geen BMW gezien maar nogmaals  |
|
| Naar boven |
|
 |
RSV MGF/TF Die Hard

Geregistreerd op: 6-2-2008 Berichten: 458 Woonplaats: Hombeek - Belgie
|
Geplaatst: Di Aug 03, 2010 2:18 pm Onderwerp: |
|
|
| RacingGreen schreef: | | Bruno schreef: | Verbazend, ik denk dat ik het ook wel zwaar afleg tegen zo'n 635d, vooral in hernemingen zijn ze supersnel. Die kameraad van me, met zijn Aston DBS heeft ook een 635d, en hij beweert dat hij er bijna even snel mee is als met zijn Porsche car. 4S. Diezelfde Porsche heeft me eens zwaar op mijn plaats gezet, toen ik met de Exige was indertijd.
In ieder geval knap gedaan van je Racing green, die weg kende je waarschijnlijk ook beter dan die persoon in zijn BMW!  |
Enkel in het rechte stuk liep hij wat uit, maar gelukkig was dat stuk net kort genoeg zodat ik hem snel kon bijbenen in de daaropvolgende bochten. Ik weet zeker dat de persoon in de BMW goed gas aan het geven was, anders neem je geen bochten tegen meer dan 100 op een baantje van 70
Kende de weg ook wel wat inderdaad en had echt geen zin om me gewonnen te geven. Best wel dom als je de risico's bekijkt maar de adrenaline neemt het soms keihard over  |
Ik ken wel deze baan niet,maar ik erger me enorm aan die 70km verbodsborden Als jullie daar 100 reden lijkt me dat vanop afstand toch sneller te kunnen.Als ik even doorblaas op die vele -70km banen,zit ik toch al snel boven de 150 te rijden En dan volgen toch zeer weinig diesels...... _________________ MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins |
|
| Naar boven |
|
 |
.:bert:. MGF/TF Die Hard

|
Geplaatst: Di Aug 03, 2010 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
| RSV schreef: | Ik ken wel deze baan niet,maar ik erger me enorm aan die 70km verbodsborden Als jullie daar 100 reden lijkt me dat vanop afstand toch sneller te kunnen.Als ik even doorblaas op die vele -70km banen,zit ik toch al snel boven de 150 te rijden En dan volgen toch zeer weinig diesels...... |
Da's een mooi overzichtelijk stukje fun-weg. Ik rij daar meestal ook 2x70
Wel even een kleine bedenking: als je langs die 635 zou gereden hebben ipv erachter..... _________________ MGF'96
52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers. |
|
| Naar boven |
|
 |
BlackFox MGF/TF Junkie

Geregistreerd op: 4-10-2009 Berichten: 597 Woonplaats: Maasmechelen, België
|
Geplaatst: Di Aug 03, 2010 7:46 pm Onderwerp: |
|
|
Daarnet wat liggen testen met Dynolicious:
1999 MG F
3-aug-2010 20:23
Acceleration
0-10 km/h: 0.56 sec
0-20 km/h: 0.93 sec
0-30 km/h: 1.66 sec
0-40 km/h: 2.29 sec
0-50 km/h: 2.95 sec
0-60 km/h: 4.01 sec
0-70 km/h: 4.94 sec
0-80 km/h: 6.02 sec
0-90 km/h: 7.17 sec
0-100 km/h: 8.63 sec
0-110 km/h: 10.08 sec
0-120 km/h: 11.67 sec
0-130 km/h: 13.35 sec
0-140 km/h: 15.64 sec
Elapsed Time
60': 2.39 sec @ 43.3 km/h
330': 6.70 sec @ 89.3 km/h
1/8 mi: 10.30 sec @ 108.3 km/h
1000': 13.31 sec @ 143.5 km/h
1/4 mi: 15.91 sec @ 145.3 km/h
Miscellaneous
Max Speed: 142.5 km/h
Max Acceleration: 0.62 G's
Peak Horsepower: 117 HP
8.6 naar 100 voor slechts 120pk is toch niet zo traag meer vind ik
En het lukt nog vrij consistent om rond de 8.8 te blijven ook, maar dan moet je wel juist vertrekken. Maar echt gezond is dat niet, dus dat doen we maar niet te vaak  |
|
| Naar boven |
|
 |
Sander Moderator

|
Geplaatst: Wo Aug 04, 2010 10:10 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb met de G-Tech pro 6,9 seconden genoteerd van 0-100.
Was maar 1 poging  _________________ 105pk/151Nm@wheels 1-11-2003 (Origineel)
164pk/172Nm@wheels 1-12-2007 (VVC + DVA Power K06A)
Peugeot Vivacity Toyota Yaris MGF  |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Aug 04, 2010 2:02 pm Onderwerp: |
|
|
| Sander schreef: | Ik heb met de G-Tech pro 6,9 seconden genoteerd van 0-100.
Was maar 1 poging  |
Dat is even snel als de fabrieksopgave van een BMW Z4 2.5 (eerste model)
Mijn vader had zo één en naar mijn gevoel was die wel sneller als mijn F.
Of had je een once in a lifetime launch?  _________________ MGF '99 1.8mpi
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Aug 04, 2010 2:03 pm Onderwerp: |
|
|
| .:bert:. schreef: | | RSV schreef: | Ik ken wel deze baan niet,maar ik erger me enorm aan die 70km verbodsborden Als jullie daar 100 reden lijkt me dat vanop afstand toch sneller te kunnen.Als ik even doorblaas op die vele -70km banen,zit ik toch al snel boven de 150 te rijden En dan volgen toch zeer weinig diesels...... |
Da's een mooi overzichtelijk stukje fun-weg. Ik rij daar meestal ook 2x70
Wel even een kleine bedenking: als je langs die 635 zou gereden hebben ipv erachter..... |
Hem voorbijsteken kon uiteraard niet, daar had de F niet genoeg power voor.
Netjes achter hem blijven lukte wel, dus wel al content dat hij mij niet kon 'los trekken'! _________________ MGF '99 1.8mpi
|
| Naar boven |
|
 |
|
 |
mgf.be Forum Index
-> Algemeen, technische info |
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Volgende
|
| Pagina 9 van 10 |
|