Verander lettergrootte
Het is nu zo dec 16, 2018 5:04 pm

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 3 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stabiele waardevermeerdering MG
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2017 8:31 am 
MGF/TF Die Hard
MGF/TF Die Hard

Gelezen in NOS nieuws:

Kennis is macht dus, of beter gezegd, winst. Dat geldt ook voor het beleggen in klassieke auto's. De Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club (KNAC) stelt vast dat er de afgelopen maanden meer oldtimers verkocht zijn, na een kleine dip in 2016.

"Je kunt het vergelijken met beleggen in kunst. Je moet wel weten waar je over spreekt", zegt KNAC-directeur Peter Staal. "Het merk en het model zijn heel belangrijk. Je kunt nog zo'n mooie oude Eend hebben, die wordt natuurlijk nooit iets waard."

Vooral Porsche (met name de 911), Maserati, Ferrari, Alfa Romeo en MG vertonen volgens Staal een stabiele waardevermeerdering. Wie een nieuw exemplaar koopt, moet er rekening mee houden dat de auto de eerste tien tot vijftien jaar minder waard wordt. Pas na ongeveer 25 jaar gaat de waarde dusdanig toenemen dat de auto met een mooie winst verkocht kan worden.

Nog even geduld dus, maar toch wel een positief geluid.

4frF

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stabiele waardevermeerdering MG
BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 12:15 am 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Momenteel worden perfecte F-jes in Engeland uit elkaar getrokken omdat ze in onderdelen meer opleveren, net gaat me gewoon aan het hart.

Mocht ik tegen een perfecte zilveren late VVC of een Trophy aanlopen dan is die voor mij.

MG-F 1.8i 1998, Anthraciet
Saab 9-5 Aero 2002, Zilver

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stabiele waardevermeerdering MG
BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2018 7:51 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF

Barbour schreef:
Momenteel worden perfecte F-jes in Engeland uit elkaar getrokken omdat ze in onderdelen meer opleveren, net gaat me gewoon aan het hart....

Dat doet op het eerste gezicht inderdaad pijn, van de andere kant bekeken: Moderne auto's worden in dermate grote aantallen gemaakt, er moeten er echt veel weg voordat de waarde toe kan nemen: het is immers vraag en aanbod.

Met 22 jaar ben ik met m'n F een heel eind op pad, al ervaar ik wel dat het meer en meer energie kost om de auto goed te houden. Alle onderdelen zijn normaal gesproken "end of life" of erover. Dat is voor mijn 50 jaar oude MGC een heel ander verhaal: geen electronica (alleen een moderne ontsteking) degelijke bekabeling en alles mechanisch overgedimensioneerd. Kom daar tegenwoordig nog maar eens mee aan. Enige die dwars zit is het roestduiveltje, maar daar krijgen moderne auto's ook last van.

Die C (wat in principe een minder populaire auto is, in het bijzonder een GT-versie) is destijds 4500x als Roadster en 4500x als dichte GT = 9000 x verkocht. (8897 om precies te zijn) Kijk als dan de helft weg is, dan wordt een auto zeldzaam en krijgt meer waarde. (vooral de GT, daar is immers in de winter vaak mee doorgereden) :)

Van die kant bekeken zou een TF een betere investering dan een F kunnen zijn, al is de opvolger nooit zo populair bij oldtimer verzamelaars als het origineel.

In werkelijkheid maakt het mij niets uit wat de waarde van de auto's is. Geen idee wat op lange termijn gebeurt. Ik verkoop ze toch niet zomaar. Maar wat als we allemaal ons moeten laten rijden in een auto met "Autodrive" of de benzine onbetaalbaar of op is? Het is een vraag voor de erfgenamen. Voor hen het genot of het voordeel: Voor hen het risico dat ik of een goede of een slechte belegging heb gedaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 3 berichten ]