Verander lettergrootte
Het is nu ma jun 17, 2019 7:12 am

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wat is een faire prijs voor mijn MGF?
< EUR 3.000 28%  28%  [ 5 ]
EUR 3.000 - EUR 4.000 44%  44%  [ 8 ]
EUR 4.000 - EUR 5.000 17%  17%  [ 3 ]
EUR 5.000 - EUR 6.000 0%  0%  [ 0 ]
> EUR 6.000 11%  11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel: TE KOOP MGF 2000 Nieuwstaat 114000 km British Racing Green
BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2014 2:01 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Met pijn in mijn hart bied ik toch mijn MGF aan. Ik twijfel nog wel, maar als ik er iemand anders mee kan verblijden is dat denk ik beter.
Ik kan nog geen foto's plaatsen hier, dus hieronder de advertentietekst. Via de link van marktplaats.nl zijn ook de foto's zichtbaar. Heb je verder nog vragen zet ze op het forum of stuur een DM.

http://link.marktplaats.nl/m803675554

gr

Frank

Schitterende MGF 1.8 British Racing Green met crème leren bekleding. Echt in Nieuwstaat!

Deze MGF is een unieke kans voor de echte liefhebber. Een exemplaar waar niet aan gerommeld is. Keurig onderhouden en APK tot september 2014. Onlangs nog grote beurt gehad inclusief nieuwe remleidingen, remblokken en nieuwe accu etc etc. Koppakking 2 jaar geleden vervangen.
De auto heeft altijd binnen gestaan in de garage. De lak heeft tevens een Protech behandeling ondergaan, waardoor de auto bij alleen wassen al in showroom staat is.

Kenmerken:
Stuurbekrachtiging
Elektrische ramen
Naviagtie / Radio CD systeem Blaupunkt
Lederen Creme Bekleding
Lederen Stuurwiel
Licht metalen velgen

Alle keuringen zijn vanzelfsprekend toegestaan en onderhoudsboekjes aanwezig. Een nieuwe APK is overigens geen enkel probleem.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TE KOOP MGF 2000 Nieuwstaat 114000 km British Racing Gre
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2014 2:20 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

En weet niemand een goede bestemming? (behalve dat ik hem maar niet moet verkopen....) :whistle)

gr

Frank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2014 6:47 pm 
MGF/TF Goeroe
MGF/TF Goeroe

Hi Frank,

Als je je besluit genomen hebt, is het een kwestie van geduld voordat je een liefhebber trekt.

Je zit "hoog in de markt" met jouw auto dus je zoekt een kenner. Mensen die gewoon op zoek zijn naar een betaalbare cabrio gaan voor het goedkopere segment.

Zoals het aloude spreekwoord zegt: geduld is een schone zaak. Of een uitspraak die ik ooit van een makelaar mocht optekenen: de koper van jouw auto is al lang geboren :roll:

Greetz,

Jan

(die nog steeds vindt dat je hem moet houden :wink: )

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 07, 2014 12:03 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Houden!

1997 paarse MG F 120 (parts car)
2001 blauwe MG F 160 trophy (engelse import)
2009 renault megane (daily driver)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 07, 2014 6:57 pm 
MGF/TF Goeroe
MGF/TF Goeroe

NielsH1993 schreef:
Houden!

Makkelijk gezegd maar wij kunnen allebei niet kijken in Frank's portemonnee en we weten niet hoeveel ruimte hij heeft; niet iedereen heeft ruimte voor 6 :shock: auto's :wink:

Greetz,

Jan

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 3:52 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Auto is nog in de verkoop, maar ik denk door de naderende herfst de verkoop niet erg zal vlotten....

Heb je interesse in een erg nette F, let me know! :)

gr

Frank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 6:51 pm 
MGF/TF Goeroe
MGF/TF Goeroe

Dan is het misschien een idee om een nieuwe link te plaatsen. De link in de FiPo is dood :?

Greetz,

Jan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 9:03 pm 
MGF/TF Goeroe
MGF/TF Goeroe

MGF2000BRG schreef:
Auto is nog in de verkoop, maar ik denk door de naderende herfst de verkoop niet erg zal vlotten....

Heb je interesse in een erg nette F, let me know! :)

gr

Frank

met alle respect paul, maar ik denk niet dat je de wagen ooit verkocht krijgt voor je vraagprijs.
als je er nog vanaf wil moet je hier echt wel iets vanaf doen, en echt geen 10% zou ik zeggen. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 10:01 pm 
MGF.BE Beheerder
MGF.BE Beheerder

Uit de forumregels :

Citaat:
Prijsaanvallen:

Verder nog even aanhalen dat geen prijsaanvallen mogen gepost worden in iemand zijn advertentie. Dit is nooit leuk. Als de prijs te hoog zit, zal het niet verkocht worden, maar het "er extra inwrijven" heeft geen zin, en geeft alleen maar ergernis.

Verder wordt het stillaan tijd dat de wagens terug naar waarde worden geschat. Ik wed dat binnen 10 jaar, onder de 10.000 euro geen deftige F/TF meer te vinden is.
Tenslotte worden er veel F'jes aangeboden aan dumpingprijzen, die indien je ze weer rijwaardig en toonbaar wil krijgen je nog vele duizenden extra mag investeren. Deze tendens haalt de waarde van de goede F/TF serieus onderuit. De werkelijke eindprijs van zo'n wrakken wordt dan ook een heel ander verhaal, eens terug als mooie F op de baan. Tijd dat hier een halt aan wordt geroepen, en een mooie MG terug naar waarde wordt geschat. Ik ben er zeker van dat hier heel wat F'jes zijn die, indien ze te koop zouden staan, best verkoopbaar zouden zijn voor vele duizenden euro's of zelfs een werkelijke waarde hebben die ver boven de tienduizend ligt. Een echte kenner weet dan ook welke F'jes te kopen en gaat met een grote boog om de wrakken van 1000 euro of meer. Anderen denken hun slag te slaan, en komen later uithuilen omdat ze er achter kwamen dat er nog veel investeringen nodig zullen zijn om er een mooie en veilige roadster van te maken. Vergelijk appelen met appelen !!

- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2014 7:54 pm 
MGF/TF Junkie
MGF/TF Junkie

Helemaal mee eens Bruno, helaas is het momenteel denk ik nog steeds crisis bij de liefhebbers want er reageren maar bar weinig mensen op een F die voor een (in onze ogen) reële prijs te koop staat.
Denk dat de meeste mensen andere uitgaven prioriteit geven boven een fun-auto voor het weekend.

2005 Rover 75 Tourer 2.5 V6, Nocturne #12/12
1990 Rover 216S Executive

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2014 8:37 pm 
MGF/TF Goeroe
MGF/TF Goeroe

Bruno schreef:
Uit de forumregels :

Citaat:
Prijsaanvallen:

Verder nog even aanhalen dat geen prijsaanvallen mogen gepost worden in iemand zijn advertentie. Dit is nooit leuk. Als de prijs te hoog zit, zal het niet verkocht worden, maar het "er extra inwrijven" heeft geen zin, en geeft alleen maar ergernis.

Verder wordt het stillaan tijd dat de wagens terug naar waarde worden geschat. Ik wed dat binnen 10 jaar, onder de 10.000 euro geen deftige F/TF meer te vinden is.
Tenslotte worden er veel F'jes aangeboden aan dumpingprijzen, die indien je ze weer rijwaardig en toonbaar wil krijgen je nog vele duizenden extra mag investeren. Deze tendens haalt de waarde van de goede F/TF serieus onderuit. De werkelijke eindprijs van zo'n wrakken wordt dan ook een heel ander verhaal, eens terug als mooie F op de baan. Tijd dat hier een halt aan wordt geroepen, en een mooie MG terug naar waarde wordt geschat. Ik ben er zeker van dat hier heel wat F'jes zijn die, indien ze te koop zouden staan, best verkoopbaar zouden zijn voor vele duizenden euro's of zelfs een werkelijke waarde hebben die ver boven de tienduizend ligt. Een echte kenner weet dan ook welke F'jes te kopen en gaat met een grote boog om de wrakken van 1000 euro of meer. Anderen denken hun slag te slaan, en komen later uithuilen omdat ze er achter kwamen dat er nog veel investeringen nodig zullen zijn om er een mooie en veilige roadster van te maken. Vergelijk appelen met appelen !!

goh bruno,
dit is echt geen prijsaanval hoor, eerder 'n (reële)vaststelling.
maar ik heb er geen probleem mee als de post geschrapt zou worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 6:35 am 
MGF/TF Die Hard
MGF/TF Die Hard

Ik vind ook dat als je een (T)F te koop hebt staan en die is tip top in orde dat die zijn prijs mag hebben. Er wordt veel teveel rommel aangeboden. Ook hier op het forum zijn er mensen die meer belang hechten aan blink blink dan aan echt fundamenteel hun MG in veilige en betrouwbare staat te brengen. Destijds hebben wij onze groene MGF naar best vermogen in orde gebracht, in die mate dat we zelfs complimenten kregen tijdens de keuring. Het is je veiligheid en die van een ander !
Het is net al die rommel die te goedkoop aangeboden wordt dat ervoor zorgt dat de goede MG's als "te duur" worden bestempeld.

Ik ben het Bruno helemaal eens dat onze MG's de komende jaren terug in waarde gaan stijgen. Goede MG's zullen zeldzamer worden ! Iemand vertelde me dat men op de MG club de mensen aanbeveelt om nu F's en TF's te kopen. Men maakt de mensen er op attent dat het NU de moment is want dat het straks te laat is. Men bedoelt dat de prijzen hoog zullen worden en dat ze schaarser worden.

Grtn Guido

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 23, 2014 5:45 am 
MGF/TF Rookie
MGF/TF Rookie

De MP advertentie is weg; verkocht?

previous funcars: MG F Hightech (2000-2003), Volkswagen III Cabrio Classic Edition (2004-2006), Alfa Spider v6 12v '95 (2006-2008), Alfa Spider v6 12v Zender edition '99 (2009-2011), Mini Cooper S JCW 211Pk Cabrio (2012-2013), Classic Mini Cooper Mpi '99 (2014)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2014 3:54 pm 
MGF/TF Junkie
MGF/TF Junkie

Beetje hetzelfde verhaal als een Lotus Elan wat ook een zalige en vooral heel snelle auto is die zwaar onderschat is en ondertussen zelfs zeldzaam aan het worden is. Zal zeker ook in prijs stijgen binnen een jaar of 10.
Mij Alpine 310 V6 is ondertussen 33 jaar oud en is nog steeds niet echt in waarde aan het stijgen al begint het de goede kant uit te gaan maar ook hier weer een ondergewaardeerde auto die nochtans veel prettiger is om mee te rijden dan "de echte Alpine" namelijk de 110 die nu 70.000 en meer eurokes gaan! :roll:
Spijtig dat een TF niet in polyester gemaakt is want anders had ik die van ons zeker nooit verkocht.
De zaligste auto die we ooit gehad hebben en mijn vrouwke is nog steeds heel kwaad dat ik hem verkocht heb om een 2° Elan te kopen! :devil-(
In ieder geval is het wel degelijk belachelijk hoe weinig een F of TF gaat als je weet hoe zalige autokes het zijn maar ben er ook zeker van dat daar ooit wel eens verandering zal in komen en dan kunnen de prijzen wel eens deftig de hoogte in gaan. :wink:
Als ik terug wat plaats heb om hem binnen te zetten koop ik misschien wel terug een TFke maar het is gewoon een auto die binnen moet kunnen staan en dat was dus hier het probleem.
Hopelijk is er iemand die er toch een mooie prijs voor geeft kerel! thumbsup

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: UPDATE! auto moet echt weg..
BerichtGeplaatst: za sep 27, 2014 11:12 am 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Beste allemaal,

Op marktplaats geen succes met de MGF. En ik snap er helemaal niks van. Auto is in perfecte staat. Maar er moet mee gereden worden. Een auto die stil staat is dood en dood zonde. En ik heb er gewoon geen tijd voor.

Dus als iemand nog interesse heeft, laat het me weten. Foto's heb ik allemaal, dus kan ik je zo toesturen.

En over de prijs worden we het wel eens. Voor mij is het belangrijk dat de auto naar een liefhebber gaat. Dus geïnteresseerd of ken je iemand? Dit is je kans om voor een "prikkie" een gave auto te kopen!

gr

Frank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende