Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 8 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 8:44 am 
MGF.BE Beheerder
MGF.BE Beheerder

Hoi allen,

Een goeie 17 jaar geleden waagde ik mij tot de aankoop van de domein naam mgf.be en het opzetten van een informatieve site rond dit fantastisch wagentje. Een dik jaar nadien was er een schuchtere poging om een ‘forum’ op te zetten. Nog wat later is dat forum, mede onder impuls van en dankzij het enthousiasme van Bruno, attractiever en dynamischer geworden.
Nu, na ongeveer 17 jaar deel uit te maken van het mgf.be clubke heb ik recentelijk besloten mij terug te trekken uit het beheer/bestuur en alle mgf.be gerelateerde activiteiten. Ik kan je verzekeren dat deze beslissing niet licht is genomen. Een 2-tal jaar geleden had ik dit al eens op het punt te staan ermee op te houden, maar Bruno wist me dan te overtuigen om nog wat te blijven.... (daar is ie wel goed in).

Recentelijk heb ik dan ook de mf.be domein naam overgedragen aan de heren die de site, het forum en de mgf.be FB pagina’s dagelijks modereren. Op die manier blijft de “merknaam” mgf.be bestaan. Dit was voor mij een belangrijke punt! Ik geef eerlijk toe dat ik het zeer jammer had gevonden mocht de “merknaam” mgf.be zou verdwijnen.

Laat me er tevens aan toe voegen dat we de F nog steeds als daily wagen gebruiken, trouwens net de 160k gepasseerd, en dat dit besluit enkel en alleen te maken heeft met het feit dat ik gewoon geen tijd meer heb in het mgf gebeuren. Al zal ik alles nog steeds vanop een afstand volgen, zoals de laatste jaren trouwens. En als Erik ooit nog eens een Kempenritje organiseert, reken er dan maar op dat ik erbij zal zijn . @ Erik, als je liever hebt dat ik dan wegblijf,... laat tijdig weten.

Tot slot ben ik ervan overtuigd dat de overige bestuursleden en moderators er meer dan ooit alles aan zullen doen om de site, het forum en de FB pagina's te blijven onderhouden en entertainen.

Groeten en nogmaals bedankt voor de afgelopen periode.

Luc & Veerle

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 5:44 pm 
IT en Gallery / Forum administrator
IT en Gallery / Forum administrator

Sta me toe even uitgebreid te bedanken voor het gedane werk: dankjewel Luc.
Voilà, done.

Zonder gekheid nu . . .

Met de start van mgf.be werd er inderdaad niet alleen een website gelanceerd, maar ook een community opgestart. Vandaag, dankzij een gewijzigde houding ten opzichte van het clubleven en sociale media, is het hier wel wat rustiger geworden, maar de waarde is gebleven. In een landje zo groot als een theedoek, hebben we een heel aantal MG clubs en mgf.be slaagde erin de F/TF rijders te binden en ook de Nederlandse F/TF rijders mee in het verhaal te betrekken. Het gonsde hier van de bedrijvigheid, de creativiteit en de behulpzaaamheid. En als we dan naar buiten kwamen op een eigen event of we waren te gast op een event van een andere club, dan zag men de F/TF rijders, want zonder uitzondering hadden ze een mgf.be polo aan (en later ook andere mgf.be kleding). mgf.be werd al snel bekend buiten de landsgrenzen en werd ook voor het MGF register een internationaal begrip en voorbeeld.
Het aantal MGF/TF's in het wild neemt af, en het aantal bezoekers van dit forum ook wel, maar de schat aan informatie die we in al die jaren hebben opgebouwd, kunnen we best koesteren en beschikbaar houden. In een dynamische wereld, die te snel gaat voor echt zekere en waardevolle informatie, moet dit forum een safe haven blijven voor zij die met de hulp van gelijkgestemden MGF's en TF's willen blijven rijden.
Luc, dankjewel om mee de weg te wijzen, letterlijk en figuurlijk. En als er maar iets kan lijken op een Day beFore, dan zal ik niet twijfelen om even contact met je op te nemen.

Cheers mate,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 3:50 pm 
MGF.BE Beheerder
MGF.BE Beheerder

Ook even een bedankje/reactie van mijn kant.
Bedankt Luc voor het opzetten van MGF.BE al die jaren geleden. Ik ben blij dat ik mee aan de wieg hiervan heb mogen staan hiervan en het forum mee heb mogen "dragen" al die jaren.
Interesses veranderen, vrienden blijven, laat ons dat alvast in het achterhoofd houden.
Wat MGF.BE betreft : een pagina is dus omgedraaid, maar het boek is nog lang niet uit.
Ik ben ervan overtuigd dat er nog een mooie toekomst is weggelegd voor dit forum. Eens de MGF/TF een klassieker wordt, en de prijzen hiervan duurder worden (alles heeft hier met vraag en aanbod te maken, en dat laatste wordt altijd wat minder), zal ook het doel van de wagen veranderen. Het zal terug meer en meer een hobby wagen ipv. een daily drive worden. Het gevolg is dat de wagen een ander publiek zal aantrekken, en de interesse in een al dan niet digitaal clubleven met bijkomende evenmenten terug zal groeien. We zien de eerste tekenen hiervan al even ontstaan.

MGF.BE bevat een schat aan informatie, die via de handige digitale zoekroutine gemakkelijk kan worden geraadpleegd, iets dat niet kan gezegd worden van het sociale media broertje van mgf.be. Beiden hebben hun waarde, het forum opzich mag echter nooit verloren gaan !

Weet echter ook dat een forum runnen geld kost (hosting cost, domein naam registratie, ...). Bij deze dus de oproep aan onze, al dan niet commerciele leden, dat alle steun welkom is om dit te laten verder leven. Contacteer ons om te bespreken hoe we hier een win-win situatie van kunnen maken.

Leve MGF.BE !

- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 11:36 pm 
MGF/TF Enthousiast
MGF/TF Enthousiast

Ik kan me voorstellen dat het forum runnen wel wat centen kost. Misschien al beginnen met iedereen die z'n auto bij jou laat onderhouden een paar eurootjes meer te vragen hiervoor als bijdrage voor het forum? Ik ben alvast kandidaat. Op meetings zouden we ook kunnen vragen om een kleine bijdrage te doen. Zo komen we snel aan het nodige bedrag denk ik...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2018 6:09 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF

Luc bedankt voor alles, ik hier inmiddels een schat aan informatie gevonden.

@Bruno Ik heb al vaker aangegeven om een mogelijkheid te maken voor een vrije donatie, auto wassen is niet mijn sterkste punt en de bestelde producten uit 2012 staan hier nog steeds . Kijk hier als bestuur eens na.

Afbeelding
Google+ MGF-TF

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2018 7:48 pm 
MGF/TF Enthousiast
MGF/TF Enthousiast

Bedankt Luc, voor de vele vrije uren die je de afgelopen jaren in het forum gestoken heb.
MGF.be is een grote vergaarbak geworden van ervaringen en tips voor de huidige rijders en rijdsters van de F en TF
waar we nog vele jaren op kunnen teren.

Ik wens je al het goede voor jou en familie en nog veel rijplezier. thumbsup

Mooi verwoord Erik/Bruno.

Groet Hans

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2018 6:03 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF

Goede woorden van allen voor iemand die jaren terug een heel goed idee tot waarheid heeft gemaakt, en waar velen nu nog iedere dag plezier aan beleven: Luc Bedankt!
Niet alleen een community is hier ontstaan, vooral ook de fijne evenementen, trips en vooral de vriendschappen die hier zijn ontstaan.

Vandaag ben ik ErikB tegengekomen en hebben we samen uitgebreid mogen babbelen over de toekomst van MGF.be. Daar zijn naast het behouden van leden nog meer belangrijke dingen te regelen zoals GDPR en fondsenwerving.
Al met al genoeg om ons de komende tijd niet te vervelen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 9:56 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Laat ik, als kersvers forum lid, je ook bedanken voor je inzet, en het gegeven dat de info hier (en op het Engelse forum) van onschatbare waarde zijn geweest bij de aanschaf van mijn F-je.

Voor dit soort informatie is een forum veel beter dan al die Facebook pagina's en andere sociale media, waar je niets eenvoudig kunt vinden en alles ontzettend vluchtig is.

Dus, dank dat je dit mogelijk hebt gemaakt, ik hoop je ooit een keer in levende lijve te mogen begroeten en een pintje voor te kunnen zetten ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 8 berichten ]