Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MGf starten -
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 2:30 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

oké, bedankt voor antwoord.

Ik probeer dit weekend en hou jullie op de hoogte!

Mario

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 9:15 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Beste

De motor van MG start bij de tweede poging. Ik heb de motor gemobiliseerd met de afstandsbedienig.

Hier mijn bezorgdheden:

1. Motorgeluid is niet zoals voorheen (mooi zoemend). Nu hoor ik een tikkend geluid (kleppen??).

2. Tijdens het draaien van de motor kan ik geen versnelling inschakelen. Bij het aanzetten om acheruit te schakelen hoor ik een knarsend geluid (niet gezond - kanwielen die niet in elkaar passen?) Dit ondervond ik vroeger ook wel. Kan dit worden opgelost? Bij niet draaiende motor kan ik wel een versnelling inschakelen. Ik heb dus geen testrit kunnen maken.

3. Ontkoppelingspedaal heeft weinig weerstand.

4. Richtingaanwijzers pinken niet, blijven branden bij het inschakelen.

Alvast bedankt voor de ondersteuning!

Mario

2. richtingaanwijzers knipperen niet en blijven branden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 2:29 am 
IT en Gallery / Forum administrator
IT en Gallery / Forum administrator

1. Dat kunnen idd de klepstoters zijn (tss. nok van nokkenas en de klepsteel). Deze zijn hydraulisch en moeten terug gevuld geraken. Na even draaien moet dit verbeteren.

2. Veel kans dat de slave cylinder wat last heeft. De koppeling werkt hydraulisch en de slave cylinder zit bij de versnellingsbak en koppeling. Door de slave cylinder duwt er een arm om te ontkoppelen. De arm kan vast geroest zijn of de cylinder kan lekken. Om dit te checken moet de kap open en de inspection cover eraf.

3. Zie 2

4. Is dit zowel met het 'pinken' naar links en rechts, als bij het aanzetten van de '4 pinkers' ?

Cheers

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 12:19 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF

Goed om te vernemen dat de motor loopt, mijn reactie op je opmerkingen zijn gelijk aan die van ErikB.

Als de motor gewoon loopt geef hem even tijd, let wel het is nu koud de olie is relatief dik, voordat de olie in alle fijne kanaaltjes van de klepstoters actief is, duurt wel even.
tja de hydraulische koppeling, al zoveel over geschreven hier. Maar het zou best kunnen zijn dat het alleen wat aanslag is en dat je hem zo vrij krijgt.

De richtingaanwijzers. Volgens mij werkt dit bij een F of TF <2005 nog gewoon met een soort van relais.Daar zou je kunnen beginnen met zoeken. Zit in de zekeringenbox links van het stuur.Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 7:01 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Beste

Bedankt voor jullie snel antwoord.

Wat de richtingaanwijzers betreft: zowel bij de bediening links als rechts en de vier samen blijven die branden.

Ik zal het bijgevoegd plannetje bekijken.

Volgend weekend zal ik de motor nogmaals starten en een tijdje laten draaien zodat alles kan worden oorzien van de nodige olie.

Vreemd dat 't bij een niet draaiende motor lukt om alle versnellingen te schakelen.

Bedankt voor de uitleg en jullie hulp!

Mario

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 10:27 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF

Het verbaast mij niet dat je bij stilstaande motor wel kunt schakelen, dat is exact de indicatie dat het hydraulisch deel van de koppeling opspeelt. De koppeling bestaat uit twee gekoppelde cylinders, eentje vooraan, om de koppeling via het pedaal aan te sturen en eentje achteraan om de koppeling te bedienen.

Met name de achterste cylinder heeft niet het oneindige leven, bij mij was hij na een jaartje of 12 wel versleten, let wel met incidenteel gebruik maar dan ook goed. De afdichting van de cilinder heeft het dan begeven. Ik kan mij voorstellen dat na lange tijd in ongebruik er corrosie op zit of dat de afdichting is verhard, met het moeilijk of niet schakelen tot gevolg. Ontluchten wil wel eens even helpen, genoeg om een ritje te maken.

De pinkers is voor mij een nieuw verhaal, na een kleine 20 jaar MGF ben ik die zover ik me kan herinneren nog niet tegengekomen. Als het probleem niet in de pinker unit zit, dan is een aardeverhaal, te goed (kortsluiting) of te slecht (geen contact) mijn eerste alternatief om naar te kijken.

Tja er komt wat bij kijken als je een auto in gebruikt neemt die lange tijd heeft stil gestaan, maar je merkt we komen stap voor stap verder. Het vriest nog dus we hebben nog wat tijd om je met een grote glimlach door de lente te laten toeren. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 9:41 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Dag Kasper

Ja de wagen staat ondertussen al 10 jaar stil. Dat is een behoorlijk lange tijd.

Met uw diagnose van de feiten zal ik er niet van onderuit kunnen om een afspraak te maken met een bekwame garagehouder. Hopelijk komt de wagen in goede handen terecht.

Wat het ontluchten betreft... geen weet van hoe dit moet gebeuren.

Dus de testrit zal nog niet voor direct zijn, maar zoals u zegt: het komt wel goed :)

Mijn beste groeten

Mario

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2