Verander lettergrootte


Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 7 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: Positive Crankcase Ventilation
BerichtGeplaatst: do nov 02, 2017 1:10 pm 
MGF/TF Rookie
MGF/TF Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 25, 2007 5:26 pm
Berichten: 93
Woonplaats: Leidschendam
Positive Crankcase Ventilation (PVC) zou de kwaliteit van de carterolie langer ten goede komen. Mijn MGF is 19 jaar oud en trouw elk jaar carterolieolie ververst maar nog nooit naar de carterventilatie gekeken. Er zou een regelklep in het PVC systeem moeten zijn maar geen idee waar deze zit. Weet iemand waar deze regelklep bij de MGF zit en hoe deze is te testen? Moet hieraan preventief onderhoud worden gepleegd (zoals b.v. periodiek vervangen van de distributieriem), of correctief onderhoud (wachten tot deze defect raakt)?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Positive Crankcase Ventilation
BerichtGeplaatst: zo nov 05, 2017 12:21 pm 
MGF/TF Junkie
MGF/TF Junkie

Geregistreerd: do dec 18, 2008 10:06 pm
Berichten: 643
Woonplaats: Kontich
Bij mijn weten heeft een K-motor dat niet. Het was toen de K-motor werd ontwikkeld nog niet zo veel toegepast.

_________________
groetjes Herman
MGF MPI '97 BRG


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Positive Crankcase Ventilation
BerichtGeplaatst: zo nov 05, 2017 4:59 pm 
MGF/TF Rookie
MGF/TF Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 25, 2007 5:26 pm
Berichten: 93
Woonplaats: Leidschendam
OK, bedankt Herman, wat er niet is vraagt geen onderhoud


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Positive Crankcase Ventilation
BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 10:06 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 9:43 pm
Berichten: 4945
Woonplaats: Veghel (N.Br. NL)
Ik moest je vraag ook een paar keer lezen voordat ik het doorhad wat je wilde weten, het K-blok ventileert gewoon naar zijn luchtinlaat waarmee het eigenlijk conform de aloude principes van ventilatie voor het onderblok werkt. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er andere manieren waren.

_________________
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Positive Crankcase Ventilation
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 2:19 pm 
IT en Gallery / Forum administrator
IT en Gallery / Forum administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 25, 2004 2:10 am
Berichten: 10656
Woonplaats: Waasmunster, B
Misschien enige verwarring met de charcoal cannister die de dampen van de benzinetank moet opvangen en naar de inlaatcollector leidt.

_________________
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997)
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Land rover Freelander 2 TD4 SE met extra's (2014), Opel Zafira 1.8 Elegance en wat extra (2003)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Positive Crankcase Ventilation
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 5:23 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 10:29 pm
Berichten: 3027
Woonplaats: Nijverdal NL
Kasper schreef:
Ik moest je vraag ook een paar keer lezen voordat ik het doorhad wat je wilde weten, het K-blok ventileert gewoon naar zijn luchtinlaat waarmee het eigenlijk conform de aloude principes van ventilatie voor het onderblok werkt. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er andere manieren waren.


Het enige verschil is dat een PCV verse lucht in het carter laat en het oude principe alleen de overdruk afvoerd die langs de zuigerveren het carter binnen komen.

_________________
goodgoan Tom
Toyota Prius dark gray, MGF 1.8 steptronic 2001, anthracite,
Falken452 215/16 inch, Green filter,
Afbeelding
Google+ MGF-TF


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Positive Crankcase Ventilation
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2017 4:50 pm 
MGF/TF Rookie
MGF/TF Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 25, 2007 5:26 pm
Berichten: 93
Woonplaats: Leidschendam
Ik had ook nog nooit met deze materie te maken gehad totdat een PVC klep van de auto van een kennis was vervangen en met de volgende theorie kwam. De PCV ventilatie voert de verbrandingsgassen die mogelijk toch nog langs de zuigers in het carter komen af. Dit voorkomt dat de hierin aanwezige water-dampen kan condenseren en de bekende mayonaiseachtige substantie kan ontstaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 7 berichten ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

phpBB.nl Vertaling