Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 4 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: invoeren MGF
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2019 11:17 am 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Eerste n vooral, hartelijk dank om me toe te laten ; ik wend me onmiddellijk tot jullie omwille van de "know how" van deze groep.

In 1998 hadden we een Tahiti blauwe mgf- nu onlangs vraagt mn vrouw om er terug eentje te kopen, maar een amaranthe (was ze zot van destijds)
Ok, ik in Nederland eentje (1997) gekocht.
Fijn ! - naar huis gebracht - douane formaliteiten uitgevoerd (E705 doc) ....en nu komt het:

Ik ga naar de schouwing om de wagen laten te keuren ...blijkt dat hij op de nederlandse papieren GEEN type goedkeuringsnummer heeft staan.
(Is na ik weet niet hoeveel telefoontjes volgens RDW niet nodig)

De wagen heeft dit WEL op het plaatje boven het chassisnummer en OOK op het inmiddels aangevraagd COC (gelijkvormigheidsattest)

Volgens de schouwing in belgie...pfffff...zit er dus niks anders op dan een homologatie proces te startten...ik vraag me af, de wagen heeft het typegoedkeuringsnummer - en het staat ook op het gelijkvormigheidsattest...whats the point?.....ok, het staat niet op de RDW papieren, maar eens hij geschouwd is, heb je die papieren toch niet meer nodig?...
Kan, of weet iemand van jullie hoe ik uit deze ...tja hoe moet ik het noemen....."situatie" uitgeraak, of iets of wat licht aan de horizon kan zien...de auto staat al meer dan een maand stil......met dit weer...…
Dus...hulp...indien mogelijk..
En al op voorhand heel erg bedankt !
Hans.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: invoeren MGF
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2019 1:38 pm 
IT en Gallery / Forum administrator
IT en Gallery / Forum administrator

Er zijn enkele zaken die naar mijn inziens (maar mijn ervaring is ook weer enkel jaren oud) niet kloppen.
- Er is een CoC, dus waarom is er een homologatie nodig ?
- was de auto nog recent gekeurd in Nederland, want als dit het geval is, is ie ook -bij Europese wet- goed genoeg voor de Belgische wegen.

Wat homologaties betreft, zijn er selchts enkele keuringscentra bevoegd. Voor Oost-Vlaanderen is dit in Nazareth. Heb je al gesproken met de mensen van Nazareth ?

Zelf heb ik voor mijn BRG de homologatie doorlopen, maar daar waren ze in Brussel wel even zoet mee. Dan kan je pas in september gaan rijden, vrees ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 30, 2019 7:14 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Beste,
Goeie vraag: Waarom is er een homologatie nodig: zie hieronder:
De auto heeft een COC mét de type goedkeuringsnummer erop.
Ik heb reeds ( omdat het lijkt dat er geen andere opties meer zijn) een afspraak gemaakt met Nazareth.
Daar zeggen ze: of je nu wel of niet een type goedkeuringsnummer hebt ( de wagen is in nederland geschouwd) of niet: homologatie….anders niks (tof hoor)
Dus...……..ik vrees dat ik er aan hang voor de moeite.....en j a...volgens de horroverhalen die ik her en der al gehoord heb, zal september heel optimistisch zijn....
Toch bedankt, ze zijn in belgie ( voor mij onbegrijpelijk) echt ………………………..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2019 3:21 pm 
MGF/TF Goeroe
MGF/TF Goeroe

hans, ik heb reeds 20tal mg's ingevoerd als je wilt kan je ff bellen dan wil ik je graag bijstaan.
gille 0484474925

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 4 berichten ]