Verander lettergrootte


Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 8 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: Koppeling
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2018 1:00 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Geregistreerd: do sep 20, 2012 10:16 am
Berichten: 28
Woonplaats: Peel en Maas
Hoi MG fanaten. Sinds een paar weken heeft mijn koppelingspedaal te veel vrije slag. Met het gevolg dat de auto niet goed in de versnelling gezet kan worden. Het reservoir is nog voldoende gevuld en niveau zakt ook niet. Is dit een kwestie van ontluchten of is er iets anders aan de hand? Graag hulp.
Groeten en dank Tonny.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Koppeling
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2018 1:57 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2018 8:09 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Zwolle
Bij mij was het de hulp koppelingscilinder.

_________________
Safety fast, born from jets

MG-F 1.8i 1998, Anthraciet
Saab 9-5 Aero 2002, Zilver


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Koppeling
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2018 9:05 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 9:43 pm
Berichten: 4979
Woonplaats: Veghel (N.Br. NL)
Barbour schreef:
Bij mij was het de hulp koppelingscilinder.


Dat is eigenlijk altijd de eerste verdachte... en de lekkage is niet groot zodat je dat niet snel ziet. Even de hulpcilinder ontluchten (kun je eenvoudig bij. Als het dan een tijdje goed gaat en daarna weer terugkomt, en je slechter schakelt, dan heb je meteen de storing gevonden.

_________________
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Koppeling
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2018 9:49 pm 
IT en Gallery / Forum administrator
IT en Gallery / Forum administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 25, 2004 2:10 am
Berichten: 10704
Woonplaats: Waasmunster, B
Welke kleur heeft de vloeistof ?
Een donkere/zwarte kleur wijst dikwijls op slijtage van de afsluitende rubbers ... en als die slijten, dan lekt ie.

_________________
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997)
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Koppeling
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2019 1:45 pm 
MGF/TF First drive
MGF/TF First drive

Geregistreerd: do sep 20, 2012 10:16 am
Berichten: 28
Woonplaats: Peel en Maas
Vorig jaar ontlucht. Toen ging het weer. Nu weer hetzelfde. Ik denk toch maar de hulpcilinder vervangen.
Heeft iemand nog een cylinder liggen of is nieuw aan te raden.
Nog iemand andere tips voor ontluchten?

Groeten Tonny.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Koppeling
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2019 4:19 pm 
IT en Gallery / Forum administrator
IT en Gallery / Forum administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 25, 2004 2:10 am
Berichten: 10704
Woonplaats: Waasmunster, B
Nieuw of een maintenance kitje voor de bestaande, zijn je beste opties.

_________________
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997)
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Koppeling
BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2019 5:15 pm 
MGF/TF Die Hard
MGF/TF Die Hard

Geregistreerd: wo aug 22, 2012 7:01 pm
Berichten: 428
Woonplaats: Beerse
niet echt goede ervaringen met het reviseren van de cilinders , zijn meestal binnen het jaar terug lek omdat dikwijls het huis ook slijtage sporen heeft ….
Ook zeker de remvloeistof eens een keer vernieuwen …
Mvg.
Fonny / Fontech

_________________
MGF Abingdon 1998 beige softtop with glass rearwindow, heated seats , airco , 4 speakersystem , stainless steel floorpipes , 52 mm throttlebody , Remus Romulus rvs sportuitlaat
MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , stainless steel floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
Ford Transit Custom , double cab 2015 Tectonic (daily ride)
Yamaha XT 500 1976


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Koppeling
BerichtGeplaatst: ma jul 29, 2019 7:54 pm 
MGF/TF Enthousiast
MGF/TF Enthousiast
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 28, 2011 8:57 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Riemst
Ik heb dit setje een aantal jaar geleden gebruikt om mijn clutch slave cylinder te reviseren. Tot nu toe werkt ie nog prima.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3201713625



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
MG-F VVC 1.8i 1996
Mods:
K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
To Do:
Elektrische kofferbak opener, Bumperlip


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 8 berichten ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

phpBB.nl Vertaling