Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 10 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: What to do ?
BerichtGeplaatst: vr nov 03, 2017 2:35 pm 
MGF/TF Junkie
MGF/TF Junkie

Misschien ben ik hier aan het verkeerde adres, maar ik ben een beetje aan het nadenken wat ik met mijn F-je aan moet:

Ik moet toch dringend wat kosten gaan maken, maar ik vrees dat het moeilijker zal gaan worden.
Zo moet ik de lederen bekleding vernieuwen, de softtop vervangen en nog een paar kleinigheden,
maar ik vrees dat ik dan binnen afzienbare tijd met lege veerbollen, en doorgeblazen joint de kulassen en dergelijke zal geconfronteerd worden.
Ik bedoel maar, is het nuttig om deze kosten te maken, of maar direct van mijn hart een steen maken en afscheid nemen van mijn Brooklands greene F ?
Wat mee in de weging ligt is het feit dat mijn garagist er mee opgehouden heeft, en ik onvoldoende geschoold ben om zelfs maar kleine reparaties uit te voeren.
Moeilijke beslissingen allemaal, maar misschien hebben jullie wel een mening hierover.
Bijkomend moet je weten dat ik wat ouder begin te worden, en wellicht minder zal kunnen genieten van de F.
(deze zomer heb ik niet gereden, gelet op een pijnlijke driedubbele enkelbreuk: embrayeren was geen evidentie...)

ps: De Nederlanders onder jullie verwijs ik graag naar http://www.hoehel.be/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: What to do ?
BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 11:09 pm 
MGF/TF Enthousiast
MGF/TF Enthousiast

Beste Jan,

da's een moeilijke: met je verstand of met je hart kiezen?

On topic: ik ben nét terug van de UK waar ik een upgrade van de motor en de transmissie heb laten uitvoeren, wat best wat centen heeft gekost. Was dit rationeel gezien een slimme zet gezien de huidige waarde van onze F's? Ik denk het niet. Maar ik heb dit wagentje al 17 jaar in m'n bezit en ben ermee vergroeid én zal er nu nog meer plezier aan beleven dan ervoor. Up to you dus: ratio of emo :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: What to do ?
BerichtGeplaatst: zo nov 05, 2017 2:13 am 
MGF/TF Junkie
MGF/TF Junkie

Je kan ook altijd een werkplaatshandboek zoeken en internet afzoeken en zelf eens proberen ;) zo moeilijk is het allemaal niet en als je vragen hebt die hier nog niet zijn voorgekomen zal er altijd wel iemand willen helpen!

"Mods": lederen zetels, Yokohama S.drive, high level break light, RVS underfloor heater pipes, T-bar met speakers, low water sensor, 52mm TTB, K&N, Lowering Pins, witte knipperlichten, Pipercams, glazen achterruit met nieuwe rits, KH Splitter, digitale olietemperatuurmeter en buitentemperatuurmeter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 10:22 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF

Oef, in't West-vlaams antwoorden, dat gaat mij niet lukken. Mijn F-je heeft ook al bijna 18 jaar een veilig thuis bij mij in de garage en daar mag hij van mij nog heel lang blijven staan. Van mijn MG's is het de eerst, en als ik eerlijk ben, voor mij de meest belangrijke auto. Zoveel mooie dingen mee gedaan, zoveel mogelijke dingen die we er nog mee kunnen gaan doen.
Natuurlijk, dat vraagt om een stukje onderhoud en zo nu en dan een projectje. Lastig dat je vaste garage ermee gaat stoppen, ik ken dat gevoel: ik dit ook al twee keer meegemaakt. Toch heb ik met wat vragen en zoeken weer een ervaren knaap gevonden die mijn F met liefde en plezier een keer per jaar eens goed nakijkt en voorziet van nieuwe onderdelen en vloeistoffen.
De andere zaken, de projectjes doe ik zelf: volledig theoretisch opgevoed, twee linker handen maar wel gewend om ergens over na te denken zijn, met wat voorzichtig handelen en hier en daar goede raad ophalen, voldoende om diverse klusjes, zoals het vervangen van stoelen of een softtop zelf te doen. Het grote voordeel hiervan: je raakt vergroeid met de auto.

Klussen zoals bijvoorbeeld een nieuw subframe plaatsen, volledig demonteren voor het volledig opnieuw in de lak zetten, plaatsen electrische spiegels op m'n Mk1 waren ook voor mij uit te voeren. Zeg niet dat het eenvoudig was, maar wel helemaal zelf aan begonnen en tot het klaar was afgehandeld.
ik snap ook dat sleutelen als je geen 25 meer bent, lastiger wordt, ook ik heb zo nu en dan een lichaam wat wel eens niet met de geest mee wil, maar dan laat ik het werk gewoon een paar dagen rusten.

Ik hoop dat je de moed bijeen weet te schrapen en jezelf nog vele jaren met je MGF gunt.

Overigens zijn de veerbollen, relatief eenvoudig te repareren eens je goede, of gereviseerde, bollen hebt. En dat is waarschijnlijk een van de meest belangrijke werkzaamheden aan je auto welke je zeker het meest zal waarderen eens gedaan.

Pfff, een Vlaming met een hart van steen..... Die bestaat niet!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 09, 2017 12:55 pm 
MGF/TF Junkie
MGF/TF Junkie

ja, ja,
Bedankt allemaal voor de 'hart onder de riem taal' maar dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht hier.
Ik heb al besloten om mijn F-je rijdende te houden.
Eerste en meest dringende taak wordt de soft top.
Enkel de veerbollen en een HGF heb ik wat schrik van. (maar is nu nog niet aan de orde)
Hopelijk komt er een aanvaardbaar alternatief voor de veerbollen (producent of een alternatief)
en voor de jaarlijkse zaken kan ik altijd (als ik mag) naar Bruno rijden...

Werken die nog moeten:

- lederen bekleding zetels (kan hier in het Gentse)
- velgen opkuisen (kan in het Gentse)
- klemmetjes voor de ramen (probeer ik zelf)
- koplampen ? (kan ik zelf)
- kleinere zaken zoals Delco, bougies en -kabels, ... (kan ik allemaal wel zelf)

Alternatief was de F wegdoen en vervangen door een andere F (van Jaguar) maar die is te groot voor mijn garage (en mijn portemonnee)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 09, 2017 2:16 pm 
Doctor in the MGF/TF
Doctor in the MGF/TF

Goed te vernemen dat het F-je nog een tijd een goed thuis heeft;

Softtop kun je op twee manieren oplossen:

Alleen nieuw doek of een complete softtop compleet met frame. De eerste oplossing is iets goedkoper voor het materiaal maar kost wel wat werk om een en ander goed en netjes passend te maken.
Compleet met een nieuw frame gaat vaak op basis van een ruilframe.: je levert de oude softtop compleet in en krijgt een compleet nieuwe softtop met gereviseerd (gecontroleerd, gericht en gespoten) frame.

Dat laatste heb ik laten doen, bij BAS, de leverancier van de originele kap, toen ik toch in Engeland was. Moet zeggen behoorlijk goed gelukt al gaf de eerste kap minder geluid op hoge snelheid. Maar al met een klusje van een uurtje voor mensen met ervaring.

En die F van die grote kat, ja die wil ik ook wel maar ik wil eerst alle soorten MG's hebben gereden. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 1:13 pm 
MGF.BE Beheerder
MGF.BE Beheerder

Uiteraard bijhouden en niet in problemen denken maar in oplossingen. Het gaat je achteraf alleen maar een goed gevoel geven, zeker als de zon weer optimaal van de partij is. en ja hoor, altijd welkom !

- Volvo C70 convertible 2.4 Turbo / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR VGK 2.0 engine Racer
/ - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 2:31 pm 
IT en Gallery / Forum administrator

Toch ook even m'n steun hier posten en een reden waarom je ook zelf aan de slag kan: het is geen dagelijkse auto voor je, dus als je wat langer op stukken of raad moet wachten, dan kan dit. (neem ik aan)

Voor mij ook graag die katachtige F, maar hij moet achteraan aansluiten. Er staan nog enkele anderen eerst op de wishlist.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 11, 2017 9:49 am 
MGF/TF Junkie
MGF/TF Junkie

bedankt allemaal.
Is inderdaad geen daily, dus kan inderdaad even in de garage blijven mocht het nodig zijn.
Schrik zit er wat in om pakweg ergens in Frankrijk geconfronteerd te worden met kapotte veerbollen :cry:
Maar daarvoor hebben we nu eenmaal een pechverhelpingscontract.
Hopelijk kan ik nog jaren genieten van de F, want mijn daily (hoewel ie super rijdt) kan niet tippen aan het plezier
van de F.
Volgend jaar trouw van een nichtje en mogelijks willen ze gebruik maken van mijn F-je (staat al op trouwfoto's)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 6:17 pm 

jantje schreef:
Maar daarvoor hebben we nu eenmaal een pechverhelpingscontract.

Ik weet niet hoe het in België is (en ik zou dat beter wel weten), maar er zijn pechverhelping bedrijven en verzekeraars die ook kijken naar de waarde van de auto om deze al dan niet te repatriëren. Ik zeg maar iets: als je auto 2000 euro waard is, en het overbrengen van de wagen naar het land van de eigenaar is duurder, dan begint men er niet aan . . . Zeer lastig voor die veel-te-goedkope oogappels van ons.

Een trouw met de F .... ai, ai... stress !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 10 berichten ]